„Jedan od razloga zbog kojih sam se odlučio raditi Carmen je njena emotivnost. Volim emotivne predstave!“ kaže Jan Ďurovčík koreograf, redatelj i libretist predstave koja je već gostovala u Londonu, Pekingu, Quebecu i Rimu. Osim u Splitu Carmen će, u sklopu ovogodišnje turneje, igrati i u SNP Novi Sad, Finskoj nacionalnoj operi, te u Centro Nacional de las Artes u Mexico Cityju. Kritike iz međunarodnog tiska govore o „predstavi koja oduzima dah“, „ubodu nožem, emocijama koje prodiru duboko u srce“, o „potresnoj posljednjoj sceni koja je rasplakala sve u gledalištu“, „nekonvencionalnoj koreografiji“, te o tome kako „Carmen u 50 minuta trajanja predstave nudi više emocija nego trosatni mjuzikl“.
Carmen sjedinjuje dva svijeta, dvije filozofije, konzervativnu i libertarijansku. Nerazumijevanje koje iz tog spoja proizlazi uzrok je svega što se događa na sceni u formi totalnog teatra u kojem se emocija prenosi jedinstvom glazbe, plesa i dramske ekspresije. Poštujući izvorni libreto Ďurovčík predstavu temelji na dobro poznatoj glazbi istoimene opere Georgesa Bizeta u obradi u baletnu suitu Rodiona Ščedrina. Osnovni zaplet i likovi su onakvi kakve dobro znamo, no u isto vrijeme s mnogo parafraziranja, s mnogo prostora za vlastita tumačenja. Folklorni elementi pojavljuju se u liku Escamilla ali to nipošto nije folklorna predstava, naglašava autor.
Slovačko plesno kazalište (Slovenské Divadlo Tanca) osnovano je 2005. u Bratislavi na poticaj koreografa Jána Ďurovčíka. Nastavak je to tradicije Bratislavskog plesnog kazališta, jednog od najuspješnijih slovačkih komornih kazališta.
Ján Ďurovčík koreografiju je studirao u Bratislavi na Akademiji za glazbu i dramske umjetnosti te na Institutu za ples i plesnu pedagogiju u belgijskom Antwerpenu. Njegova trupa Balet Torzo, osnovana 1993. prvi je profesionalni teatar modernog plesa u Slovačkoj. Tijekom svoje plodne karijere ostvario je brojne koreografije za vlastitu trupu, u Slovačkom narodnom kazalištu, Bratisvalskom plesnom kazalištu čiji je bio suosnivač i umjetnički voditelj, Državnoj operi u Pragu, Slovačkom narodnom kazalištu, te brojnim drugim slovačkim i inozemnim plesnim kazalištima. Za svoj je koreografski rad dobio više uglednih nagrada, između ostalih prvu nagradu na koreografskom natjecanju u Nitri 1994, nagradu Crystal Wing 1999, a bio je i finalist Prix Volinine Paris 1994.