El Cimarrón  Odbjegli rob
Koncert

El Cimarrón Odbjegli rob

Die Welt (Svijet)

Der Cimarrón

Die Sklaverei (Ropstvo)

Die Flucht (Let)

Der Wald (Šuma)

Die Geister (Duhovi)

Die falsche Freiheit (Lažna sloboda)

Die Frauen (Žene)

Die Maschinen (Strojevi)

Die Pfarrer (Svećenstvo)

Der Aufstand (Pobuna)

Die Schlacht von Mal Tiempo (Bitka za Mal Tiempo)

Der schlechte Sieg (Zla pobjeda)

Die Freundlichkeit (Prijateljstvo)

Das Messer (Nož)

El Cimarrón Odbjegli rob

Die Welt (Svijet)

Der Cimarrón

Die Sklaverei (Ropstvo)

Die Flucht (Let)

Der Wald (Šuma)

Die Geister (Duhovi)

Die falsche Freiheit (Lažna sloboda)

Die Frauen (Žene)

Die Maschinen (Strojevi)

Die Pfarrer (Svećenstvo)

Der Aufstand (Pobuna)

Die Schlacht von Mal Tiempo (Bitka za Mal Tiempo)

Der schlechte Sieg (Zla pobjeda)

Die Freundlichkeit (Prijateljstvo)

Das Messer (Nož)

Hans Werner Henze (1926.) jedan je od najaktivnijih i najzanimljivijih njemačkih skladatelja 20.stoljeća golemog opusa najpoznatijeg po „ustrajnom njegovanju kazališne glazbe tijekom čitavog života“. Njegovu glazbu karakterizira ekstremna različitost stilova s utjecajem realizma, atonalnosti, Stravinskog, talijanske glazbe, arapske glazbe i jazza, kao i tradicionalne njemačke škole skladanja. Njegovo djelo El Cimarrón – opisano kao recital za četiri glazbenika – skladao je 1970., a smatra se jednim od njegovih najdramatičnijih glazbenih ostvarenja.

El Cimarrón znači odbjegli rob. Tekst pripovijeda priču o životu Estebana Monteje, Kubanca, koji je imao 104 godine kada je Miguel Barnet 1960-ih napisao knjigu o njegovu životu. Montejo je odrastao na plantaži šećera u strašnim uvjetima, pobjegao pa dio života proveo u šumi, vratio se kad je ukinuto ropstvo, sudjelovao u oslobodilačkom ratu protiv Španjolaca, promatrao komercijalizaciju kubanskog društva, i još uvijek bio živ kad je Fidel Castro došao na vlast.

Henze je bio opčinjen Barnetovom knjigom, čak je uspio posjetiti Monteja prije njegove smrti. Djelo El Cimarrón prati Montejovu biografiju u četrnaest stavaka, a svaki ima svoje vlastite značajke. Korištena su sva sredstva modernog skladanja iz šezdesetih i sedamdesetih, posebice upotreba udaraljki. Ne samo svirač na udaraljkama, već i svi ostali glazbenici, zaduženi su za stvaranje osobitog glazbenog kolorita uz pomoć različitih udaraljki. Svaki glazbenik vlastiti instrument koristi istražujući i njegove najskrivenije mogućnosti. Henzeovo snažno glazbeno djelo odiše harmoničnošću i ekspresivnošću, pa te odlike pojačavaju i njegovu sceničnost.

Ansambl Machetes osnovali su 2005.godine četiri mlada glazbenika iz četiri različite zemlje – Finska, Njemačka, Meksiko i Hrvatska. Ansambl uglavnom promiče i izvodi suvremenu glazbu, međutim i glazbu folklornog podrijetla. Članovi Ansambla Machetes susreli su se 2005. kada su studirali na Kraljevskom konzervatoriju u Hagu, Nizozemska, gdje su zajedno koristili i istraživali tehnike moderne glazbe. Njihove se izvedbe usredotučuju ka scenskoj perspektivi – glazba je vrlo često povezana s vizualnom imaginacijom. Članovi ansambla dobitnici su brojnih međunarodnih nagrada, a i pojedinačno sudjeluju u brojnim ansamblima kao i sa solističkim projektima na poznatim festivalima, ili glazbenim dvoranama, od Sjeverne Amerike do Europe i Azije.

Ansambl Machetes započeo je suradnju s redateljem Christiaanom Mooijom 2009. godine postavivši scensku verziju Henzeovog djela El Cimarrón. Mooij je poznati redatelj nizozemske kazališne scene koji je već postavljao klasične opere za Nizozemsku nacionalnu opernu akademiju i Utrecht glazbeni festival. Do sada je Ansamble Machetes nastupao na važnim festivalima u Nizozemskoj, Finskoj, Njemačkoj, Hrvatskoj i Španjolskoj.

Ensemble Machetes