Balet splitskog Hrvatskog narodnog kazališta svoju će novu sezonu započeti izvedbom baletnih jednočinki La stravaganza i Noces glasovitog francuskog koreografa Angelina Preljocaja čije jedinstvene, emotivne i inovativne plesne priče već desetljećima oduševljavaju baletnu publiku širom svijeta. Predstava je premijerno izvedena u svibnju ove godine. Koreografiju koja pomiče granice i rijetko se viđa, kako je napisala kritika, izvodi splitski baletni ansambl osvježen brojnim prinovama čime izvedba u četvrtak 5. listopada s početkom u 20 sati dobiva karakter svojevrsne premijere.
U predstavi koja je premijerno na sceni splitske nacionalne kazališne kuće izvedena u svibnju ove godine, pored splitskoj publici već dobro poznatih baletnih umjetnika Baleta HNK Split, nastupit će i prinove u ansamblu: Japanka Rimi Mizuoka, Ukrajinci Valerij Ljubenko i Danil Podruško, te Talijani Emanuele Sardo i Matteo Valente.
Plesni vokabular Angelina Preljocaja obilježava kreativnost, duboka emotivna snaga kao i široka paleta izražajnih sredstava od klasičnih baletnih tehnika do suvremenih stilova. Preljocaj u La stravaganza, prvom dijelu ove fascinantne baletne večeri, koristi glazbu Antonija Vivaldija, njegov Concerto n°8, ulomke iz Dixit Dominus te Laudate Pueri Dominum. Skladbe najvažnijeg talijanskog skladatelja kasnoga baroka kombinira sa suvremenim djelima britansko-američke skladateljice i zvučne umjetnice Evelyn Ficarra (skladba Source of Uncertainty), kanadskog skladatelja elektroakustične glazbe Roberta Normandeaua (Eclats de voix) te Les objets abscures Åkea Parmeruda. švedskog skladatelja, glazbenika i multimedijskog umjetnika. Les noces (Svadba) koreografiran je na istoimenu baletnu kantatu Igora Stravinskog.
„Ples je ritual, prikazivanje duše tijelom“, kaže koreografski vizionar Angelin Preljocaj, francuski plesač i koreograf albanskog podrijetla koji je u svijetu plesne umjetnosti proglašen „suvremenim klasikom“. Plesnu karijeru je započeo kao klasični plesač, a kasnije nastavio studij suvremenoga plesa kod francuske plesačice i koreografkinje njemačkoga podrijetla Karin Waehner u Parizu i Mercea Cunninghama u New Yorku. Godine 1984. osnovao je vlastitu trupu Compagnie Preljocaj (kasnije Ballet Preljocaj). Njegove su kreacije predstavljene diljem svijeta i uključene u repertoar mnogih kompanija kao što su New York City Ballet, Staatsoper u Berlinu ili Ballet de l'Opéra national de Paris.