“Dioklecijanovi graditelji, zidajući Peristil kao da su mislili na Aidu. Pozornica i gledalište stapaju se u jedno, a to je najveća vrijednost koju jedan ambijent može dati izvođačima i publici…“ zapisao je kroničar u tisku 1954. godine nakon izvedbe Aide na Prvim Splitskim ljetnim priredbama. Od tada je ova monumentalna Verdijeva opera postala gotovo neizostavnom konstantom Festivala, najizvođenija, najposjećenija, najomiljenija i najprepoznatljivija predstava Splitskog ljeta, njegov vječni zaštitni znak.
U aktualnoj režijskoj postavci Aida je premijerno izvedena 2014. godine. Režija Dražena Siriščevića, kostimi Juraja Zigmana i scenografija Slavena Raosa proglašeni su tada najraskošnijom peristilskom Aidom.
AIDA: SADRŽAJ
PRVI ČIN
Prva slika Dvorana kraljevske palače u Memfistu - Egiptom se pronio glas da su Etiopljani provalili u zemlju faraona. Na ratnom vijeću kralj imenuje Radamesa glavnim vojskovođom egipatskih četa koje trebaju uništiti neprijatelja. Ostvario se tako san mladog ratnika koji pobjedom kani steći ne samo slavu nego i slobodu za svoju ljubljenu Aidu, robinju na faraonovom dvoru. Ali pobjeda, ma čija bila, Aidi ne može donijeti sreću: Radamesov trijumf znači propast za njezin narod, a pobjeda Etiopljana nosi smrt ljubljenom junaku. Tragičan sukob između ljubavi i dužnosti pojačava se ljubomorom kraljevske kćeri Amneris koja također voli mladog ratnika.
Druga slika Hram Vulkana u Memfistu - Svečana ceremonija posvećena maču što ga vrhovni svećenik predaje Radamesu završava molitvama svećenika bogovima da pruže zaštitu i osiguraju pobjedu egipatskom oružju.
DRUGI ČIN
Treća slika Kraljevske odaje - Amneris sa čežnjom očekuje pobjednika nad Etiopljanima i sprema se ovjenčati mladog vojskovođu vijencem pobjede. Na svečanost će je pratiti Aida koju Amneris obmanjuje da je pobjeda Egipćana skupo plaćena smrću Radamesa. Očajna Etiopljanka ne može više sakriti svoju tugu i osjećaje prema mladom junaku, što još više raspaljuje ljubomoru i izaziva bijes faraonove kćeri.
Četvrta slika Trijem u Tebama - Radames se vraća kao pobjednik. Kao nagradu za ratne zasluge treba dobiti Amneris za ženu i zajedno s njom vladati Egiptom. Na Radamesovu želju kralj pušta na slobodu etiopske zarobljenike, među kojima se nalazi i njihov kralj Amonasro, Aidin otac. Na savjet velikog svećenika jedino njih dvoje moraju ostati kao taoci da Etiopljani ne bi ponovo zametnuli boj. Aida je shrvana videći Radamesa kako odvodi Amneris u dvor.
TREĆI ČIN
Peta slika Na obali Nila - Aida po očevim uputama doznaje od Radamesa tajne ratne planove Egipćana i nagovori ga na bijeg. Vrhovni svećenik proglašava zbog toga Radamesa izdajnikom i daje ga zatočiti.
ČETVRTI ČIN
Šesta slika Predvorje pred stubištem palače - Radames, okrivljen za izdaju, očekuje u tamnici suđenje. Amneris ga želi spasiti uz uvjet da se odrekne Aide, ali nesretni zatočenik ne pristaje - radije će umrijeti. Prema osudi živa će ga zakopati u grob. Amneris očajava i proklinje suce.
Sedma slika Grobnica - Vjerna Etiopljanka, robinja Aida, umire zajedno s Radamesom, živa zakopa u grobu, nad kojim Amneris moli svoju molitvu.