Umjesto beskrajnih i na koncu neplodnih rasprava o povijesnim temama koje čine našu sadašnjost, nova predstava Borisa Bakala naizgled zaziva odustajanje, ali to je samo varka jer, kao i uvijek u njegovom autorskom radu, riječ je o strateškoj igri s više izlaza i samo jednom pravom kombinacijom. Istodobno i satirična refleksija i zaziv „kraja povijesti“, Bitka na Neretvi je i farsa autobiografije i groteska trenutka u kojem živimo, iako taj trenutak ne prolazi već desetljećima, ako ne i stoljećima. U osnovi, Boris Bakal priziva povratak identitetu samostvorenom mišljenjem, a ne slijeđenjem i ponavljanjem.
Igor Ružić, izbornik 27. Marulićevih dana
Natpovijesni i metadramski izvedbeni antispektakl Bitka na Neretvi je odgovor na potragu za Arhimedovom točkom u svemiru. To je naprasno neprekinut i nedosljedan scenski dijalog dvoje ljudi u potrazi za samim sobom. To je pokušaj promišljanja pojmova i ponuda sreće, emancipacije, slobode, sigurnosti, odgovornosti i budućnosti u doba permanentnog dokidanja i pretpostavljanja dijaloga i smisla. Ta potraga, ona je i zamišljeno i stvarno promišljanje zelene doline suvremenosti u događajnom prostoru-instrumentu scene koja je u mogućnosti promišljati sve. Bitka na Neretvi otkriva istovremeno javne i privatne dileme svojih izvođača, ali i njihove radne, moralne i općenito društvene okoline. To je izvedbeno predavanje koje otvara rješiva i nerješiva pitanja politike, čovjeka i prirode te se uklapa i ne uklapa u jučer, danas i moguće sutra. To je narativ koji govori o stvarnim i izmišljenim likovima i relativnosti njihovih pobjeda i poraza krećući se nelinearno po liniji povijesti. To istraživanje, ono u svome, spram svoje prošlosti i spram svoga sada, ali i spram potencijalne budućnosti dokumentarističkom pristupu sažima skustva stvarnih bitaka, pobjeda i poraza, ali i iskustva snimanja filma o bitci.
Bacači sjenki višestruko su nagrađivana i hvaljena međunarodna umjetnička i proizvodna platforma za interdisciplinarnu suradnju, stvaralaštvo te promišljanje intermedijalne umjetnosti, koja uspješno i bez napora isprepliće međunarodnu suradnju, kazališne izvedbe, urbane intermedijalne projekte, aktivizam, pedagoški rad, video umjetnost te selektorsku praksu u cjelovito umjetničko djelovanje. Oni su vodeći partner na brojnim malim i velikim projektima u Europi, Aziji i Sjevernoj Americi od 2002. godine, čime potiču rasprave o prirodi i proturječnostima procesa globalizacije, bave se društvenim, političkim i kulturnim pitanjima otkrivajući akutne problemi lokalnih zajednica: politika javnih prostora, posljedica tranzicijskih procesa, statusa i oblika intime, kao i sustavne proizvodnje amnezije i diskontinuiteta. Oni također temeljito istražuju prošlost i sadašnjost neuralgičnih urbanih lokacija te srodne teme skupnog i pojedinačnog sjećanja, čime dovode svoje izvedbe na mjesta i lokalitete koji su često po prvi put uključeni u suvremeni umjetnički diskurs. U svom petnaestogodišnjem radu i javnom djelovanju ostvarili su više od 150 suradnji s profesionalcima iz više od 30 zemalja svijeta te realizirali više od 50 edukativnih, umjetničkih, aktivističkih i interdisciplinarnih projekata i manifestacija na tri kontinenta. Za svoj rad dobili su više domaćih i međunarodnih priznanja i nagrada te brojne iznimne recenzije i kritičke osvrte u dnevnom tisku, stručnim časopisima i elektronskim medijima u Hrvatskoj i inozemstvu.
Trajanje predstave:oko 75 minuta