Ponedjeljak 27. travnja pretposljedni je dan 25. izdanja festivala hrvatske drame Marulićevi dani, u sklopu kojeg će u službenoj festivalskoj konkurenciji biti izvedene drame Europa Ivane Sajko i autorski projekt Anice Tomić i Jelene Kovačić My Little Corner of the World, bit će javno pročitan dramski tekst Košnice, a studenti glume i lutkarstva Umjetničke akademije u Osijeku izvest ćže predstavu Nitko kao ja.
U kavani Luxor na Peristilu u 11 sati studenti Studija glume i medija pri Sveučilištu u Rijeci javno će čitati dramski tekst Košnice Ružice Aščić. Tekst je dobio drugu nagradu na natječaju Ministarstva kulture RH za najbolji novi dramski tekst u 2014. Ružica Aščić tako je drugonagrađena na ovom natječaju drugu godinu za redom.
Stručno povjerenstvo ovako je obrazložilo svoju odluku: „Poetski i vješto napisana drama prepuna fino nijansirane čežnje, intimizma i lirike koja se na nekim mjestima zgušnjava između sanjarije, samorazumijevanja i samotumačenja, ukazujući pri tome na posljedice račvanja ženskih glasova koje se kreće krhkom amplitudom napetosti između opjevane ljubavi i tranzicije, između nježne i zrelije životne dobi. Jezični minimalizam otvara glumcima prostor zahtjevne poetske interpretacije. Krećući se prostorima stvarnosti njezina autorica propituje i načine predstavljanja intimnoga u tekstu, ali i prezentaciju vlastite slike u brojnim odnosima koji ga određuju. Ovaj dramski tekst stoga nudi dojmljiv zapis o jednom trenutku međusobnog odnosa generacijski često udaljenih osoba. U njemu se razvija jedna situacija, opisuje jedan prizor, prikazuje jedan osjet.“
Na Sceni 55 HNK Split s početkom u 17 sati studenti druge godine preddiplomskog studija Gluma i lutkarstvo Umjetničke akademije u Osijeku predstavit će se izvedbom glumačko-lutkarske predstave Nitko kao ja. Predstava je nastala pod mentorstvom doc. art. Hrvoja Seršića i asistenta Nenada Pavlovića.
Ulaz na sva događanja u sklopu popratnog festivalskog programa je slobodan.
U 19 sati na sceni Gradskog kazališta lutaka u koprodukciji Cankarjevog doma/Imaginarni izvest će dramu Ivane Sajko Europa. Podnaslovljen „monolog za majku Hrabrost i njezinu djecu“ ovaj izazovni dramski tekst, inspiraciju za svoju kritiku demokratskog sustava nalazi u tri izvora: u drevnom mitu o Zeusu i Europi, Brechtovoj drami Majka Hrabrost i njezina djeca, te sadašnjim tragičnim događajima u Europskoj uniji. Europin obračun s Pukovnikom - jučerašnjim partnerom i današnjim neprijateljem – u predstavi se oživotvoruje dojmljivim songovima, nadahnutim glumačkim kreacijama petero mladih glumica i glumaca te Barbare Cerar u naslovnoj ulozi. Razgoličavanje Europinoga i Pukovnikovoga ljubavnog odnosa ne izbacuje na površinu samo krvave ratove iz prošlosti, nego dovodi u pitanje i samu budućnost njihova odnosa. Redatelj Primož Ekart.
Predstava se igra na slovenskom jeziku u prijevodu Ive Babić i Maje Cerar sa hrvatskim titlovima. Uloge tumače Barbara Cerar, Sara Gorše, Lena Hribar, Žan Perko, Filip Samobor, Nik Škrlec, uz glazbenu pratnju Davora Hercega (koji je ujedno i skladatelj scenske glazbe) na klaviru i Mitje Tavčara na bubnjevima. Dramaturgiju potpisuje Simona Hamer, scenograf je Damir Leventić, kostimografkinja Belinda Radulović, a koreograf Sebastjan Starič.
Izvedba traje 90 minuta bez pauze.
Na pozornici Hrvatskog narodnog kazališta Split s početkom u 21 sat kao posljednja predstava 25. Marulićevih dana u konkurenciji za nagrade bit će izvedena predstava Gradskog dramskog kazališta Gavella iz Zagreba My Little Corner of the World, autorski projekt Anice Tomić i Jelene Kovačić nastao prema Južnjaku Rainera Wernera Fassbindera. Ovaj svestrani njemački redatelj, scenarist i glumac napisao je Južnjaka 1968, da bi ga potom pretvorio u scenarij i snimio film. Hrvatska adaptacija Fassbinderove priče o strancu koji dolazi u maleni bavarski gradić podjednako crpi i iz teksta i iz scenarija, te istovremeno Fassbindera nadopisuje ulazeći u dijalog s temeljem njegove drame u kojem je mržnja prema drugom jasan, prokušan i gotovo nepromjenjiv mehanizam koji ne odustaje od svojih principa, čvrsto se drži svojih fiktivnih hijerarhija i ne poznaje pravo na drugačije poretke. Fassbinderovi tipovi ciljano su pretvoreni u punokrvne likove sa svojstvima ljudi koje prepoznajemo oko nas. U ovom trenutku Hrvatska još uvijek nije imigracijska zemlja, stoga je društveni i politički kontekst unutar kojeg nastaje predstava na prvi pogled prilično različit od onog u kojem nastaje Fassbinderov izvornik. Ali jednako kao što ova predstava nastaje prema Fassbinderovom Južnjaku, tako i naša zemlja možda polako hoda prema priči koja je u njemu ispričana.
U predstavi igraju: Jelena Miholjević, Ksenija Pajić, Dijana Vidušin, Sven Medvešek, Franjo Dijak, Antonija Stanišić Šperanda, Špiro Guberina, Amar Bukvić, Barbara Nola i Đorđe Kukuljica. Režiju potpisuje Anica Tomić, prevoditelj je Dubravko Torjanac, autorice adaptacije su Anica Tomić i Jelena Kovačić koja je i dramaturginja, te zajedno s Anicom Tomić i Sinišom Ilićem i scenografkinja predstave. Kostimografkinja je Marita Ćopo, autori originalne glazbe Alen i Nenad Sinkauz koji su zajedno s Anicom Tomić i Jelenom Kovačić izvršili izbor glazbe. Suradnica za scenski pokret je Petra Hrašćanec, oblikovatelj svjetla je Zdravko Stolnik.