U sklopu 24. Marulićevih dana, u nedjelju 27. travnja na pozornici Hrvatskog narodnog kazališta Split, s početkom u 20h, bit će izvedena Glorija Ranka Marinkovića. Predstava je nastala u koprodukciji Istarskog narodnog kazališta, Gradskog kazališta Pula i Hrvatskog narodnog kazališta iz Varaždina. Redatelj je Damir Zlatar Frey, a uloge tumače Helena Minić (Glorija), Mijo Pavelko (Floki Fleche), Zvonko Zečević (Biskup, konferansije i krotitelj životinja), Ivica Pucar (Don Jere), Jan Kerekeš (Deon Zane), Zdenko Brlek (Don Florijo), Robert Ugrina (Toma / Toni), Sofija Cingula (majka), Robert Karafilov i Nikola Racan (klaunovi).
U sklopu 24. Marulićevih dana, u nedjelju 27. travnja na pozornici Hrvatskog narodnog kazališta Split, s početkom u 20h, bit će izvedena Glorija Ranka Marinkovića. Predstava je nastala u koprodukciji Istarskog narodnog kazališta, Gradskog kazališta Pula i Hrvatskog narodnog kazališta iz Varaždina. Redatelj je Damir Zlatar Frey, a uloge tumače Helena Minić (Glorija), Mijo Pavelko (Floki Fleche), Zvonko Zečević (Biskup, konferansije i krotitelj životinja), Ivica Pucar (Don Jere), Jan Kerekeš (Deon Zane), Zdenko Brlek (Don Florijo), Robert Ugrina (Toma / Toni), Sofija Cingula (majka), Robert Karafilov i Nikola Racan (klaunovi).
U sklopu 24. Marulićevih dana, u nedjelju 27. travnja na pozornici Hrvatskog narodnog kazališta Split, s početkom u 20h, bit će izvedena Glorija Ranka Marinkovića. Predstava je nastala u koprodukciji Istarskog narodnog kazališta, Gradskog kazališta Pula i Hrvatskog narodnog kazališta iz Varaždina. Redatelj je Damir Zlatar Frey, a uloge tumače Helena Minić (Glorija), Mijo Pavelko (Floki Fleche), Zvonko Zečević (Biskup, konferansije i krotitelj životinja), Ivica Pucar (Don Jere), Jan Kerekeš (Deon Zane), Zdenko Brlek (Don Florijo), Robert Ugrina (Toma / Toni), Sofija Cingula (majka), Robert Karafilov i Nikola Racan (klaunovi).
Druga je to izvedba ovog najslavnijeg Marinkovićevog teksta na 24. Marulićevim danima. Prošle smo godine, naime, obilježavali stotu obljetnicu rođenja barda hrvatske književnosti i teatra Ranka Marinkovića, pa je to bio povod kazalištima, ali i izborniku Marulićevih dana Darku Lukiću, da se okrenu njegovu dramskom opusu u kojemu je Glorija svakako najznačajnije djelo. Svoj dramski mirakul u šest slika Marinković je smjestio u izoliranu otočku župu, u poratno vrijeme. Mladi, gorljivi svećenik don Jere, želeći potaknuti u narodu ugaslu vjeru nalaže mladoj časnoj sestri Magdaleni, bivšoj cirkuskoj akrobatkinji Gloriji, da utjelovi kip Gospe na oltaru. No, ljubav koja se rodi između dvoje mladih ljudi prometnut će očekivano „čudo“ u potpuni neuspjeh, Magdalena, odnosno Glorija vraća se u cirkus gdje tragično završava. Marinkovićeva je Glorija moćna osuda dogmatizma, totalitarizma i ljudske manipulacije svake vrste, čak i one potaknute naizgled plemenitim pobudama. Marinkovićevo povezivanje svjetova crkve i cirkusa, te onog kazališnog sjajan je izazov rafiniranoj redateljskoj poetici Damira Zlatara Freya koji, kako kaže dramaturginja Željka Udovičić Pleština „snažnim slikama tu dramu otvorene strukture prostora izmješta likovno i značenjski u teatarsko mjesto zaigranosti i zapitanosti gdje se ponajprije poseže za onim ludističkim elementima ove drame. Otvarajući pri tom «Gloriji» i vrata budućih vremena.“
Osim redatelja Zlatara Freya i dramaturginje Udovičić Pleština autorski tim predstave čine još i kostimografkinja Desanka Janković, oblikovatelj svjetla Tomaž Bezjak, asistent redatelja, organizator i inspicijent Manuel Kaučić, asistent scenografa Goran Šaponja, maska i frizure Marija Kralj, izrada lutaka Daniel Milocanovich i šaptač Domagoj Blažević.