Obrazloženja nagrade "Judita", glavnog medijskog pokrovitelja dnevnog lista Slobodna Dalmacija, za najveća umjetnička postignuća Festivala:
Nagradu "Judita" za najbolje umjetničko ostvarenje glazbenog programa 69. Splitskog ljeta žiri jednoglasno dodjeljuje Orestu Shourgotu, ukrajinskom violinistu, dirigentu i redovitom profesoru na Muzičkoj akademiji u Zagrebu za izvedbu solističkog recitala u splitskoj katedrali pod nazivom "Remek-djela za solo violinu".
Ovogodišnje Splitsko ljeto, iako opterećeno brojnim izazovima, pružilo nam je solidan glazbeni program s nizom vrlo dobrih glazbenika te ponešto odličnih među kojima se istaknuo violinist Orest Shourgot. Kada zanemarimo ljetnu vrućinu koja nije mimoišla ni debele zidove katedrale te glazbu iz obližnjeg ugostiteljskog objekta kojoj su se tek djelomice uspjela suprotstaviti katedralna vrata, ostaje nam ono zbog čega su te večeri crkvene klupe bile pune publike koja zna ili makar sluti i s pravom aplaudira, a to je glazba na krilima Shourgotovog virtuoziteta koji nije svrha samome sebi, nego služi svakome tonu i svakoj frazi na putu do slušatelja. Doista je riječ o nesvakidašnjem igranju s instrumentom što nam je podarilo kristalno jasne tonove, veliki spektar dinamičkog nijansiranja, ritmičnost i fraziranje koji nisu prepušteni slučaju. Time su ostvarene najmanje dvije osobine velikih izvođača, a to su lakoća i promišljenost. Koncert je svoj vrhunac dosegao izvedbom Bachove Chaconne u d-molu koja doduše nije bila na tragu tzv. povijesno obaviještene izvedbe, ali ju je krasila muzikalnost kao neizostavan segment čitavog koncerta.
Orest Shourgot svoju karijeru je počeo u Lavovu 1981. godine, a od tada je nastupao u preko 50 zemalja u Europi te u Koreji, Kini, Japanu, SAD-u, Kanadi, Izraelu, Kuvajtu i Omanu. Imao je više svjetskih premijera suvremene glazbe u Amsterdamu i Parizu 1995. godine. Nastupao je u dvoranama kao što su Salle Cortot u Parizu, Schauspielhaus u Berlinu, Carnegie Hall u New Yorku, Velika dvorana Konzervatorija u Moskvi, Royal Opera House u Muscatu te drugim poznatim dvoranama. Od 2001. godine je koncertni majstor Zagrebačke filharmonije. Godine 2004. dobio je ekskluzivno pravo od HAZU-a nastupati na violini "King" talijanskog majstora Giuseppae Guarneri del Gesùa. Prvi je violinist u Hrvatskoj koji je izveo ciklus „Tri sonate i tri partite za violinu solo“ J.S. Bacha i ciklus „Šest sonata za solo violinu“ Eugènea Ysaӱea u istoj godini. Prvi je violinist koji je izveo „Šeherezadu“ Rimskog Korsakova u Omanu i Kuvajtu te Bachov Ciklus u Splitu 2018. godine u katedrali Svetog Dujma.
Žiri u sastavu: Frane Kuss, mag. mus. mag. art., dirigent, mr. art. Vesna Coufal Jaić, sopran i profesorica solo pjevanja i prof. dr. sc. Goran Sučić, predsjednik žirija.
Nagradu "Judita" za najbolje umjetničko ostvarenje dramskog programa 69. Splitskog ljeta žiri jednoglasnom odlukom dodjeljuje glumačkome ansamblu za izvedbu u predstavi "Ana Karenjina" u koprodukciji Dramskog studija Prazan prostor i Kraljevskog pozorišta Zetski domte režiji Mirka Radonjića.
Ansambl predstave "Ana Karenjina" ostvario je zahtjevan i opsežan izvedbeni zadataku povremeno iznimno detaljnoj i obuhvatnoj dramatizaciji razvedenoga istoimenog romana Lava Nikolajeviča Tolstoja. Raster raznovrsnih Tolstojevih likova velikoga emocionalnog raspona i ljudskoga iskustva šačica je mladih glumacautjelovila dosljedno, čvrsto i uvjerljivo te ga nenemetljivo dopunila metateatralnim insertimai predstavljanjem sebe, a kontinuirane prijelaze između različitih razina i količina scenske fikcije/realnosti donijela ležerno i s lakoćom. Pokazali su virtuozno vladanje kazališnim alatima kojima su s pravom mjerom oblikovali pozornički svijet bez samodostatne demonstracije izvedbenih vještina, a uz suptilnu i neprovokativnu izravnu komunikaciju s gledateljima („zamišljateljima“ vizualno siromašnoga scenskoga svijeta) kojom su uspješno podržali njegovu zajedničku izvođačko-gledateljsku izgradnju i recipijentov osjećaj življenja u realiziranim prizorima. Posebno impresionira sklad i međusobna podrška ansambla koji je u cjelini gotovo čitavo vrijeme suprisutan na pozornici i iz kojega ne želimo isključiti niti nositelje količinski „manjih“ uloga i glazbenike te postojanost razine izvedbe tijekom gotovo petosatnoga kazališnog događaja čija se fikcija povremeno proteže i u standardnu „pauzu“.
Žiri je djelovao u sastavu: filmski redatelj i scenarist Andrija Mardešić, kostimografkinja Sonja Obradović i teatrologinja Višnja Kačić Rogošić.